lördag 28 juli 2012

2 veckor kvar till Challenge Copenhagen!

Nu är det bara två veckor kvar tills Challenge Copenhagen och den senaste veckan har jag spenderat i Blekinge och kört en hel del träning och om allt stämmer så ska träningen vara avklarad och nu är det bara lite små saker som återstår. En positiv sak är att det har varit varmt de senaste dagarna så jag har kunnat träna i värme vilket kan vara nyttigt ifall det nu skulle bli sol och 20-25 grader på tävlingsdagen.

Förra helgen simmade jag Malmösimmet och jag tyckte att det var en rolig tävling men den måste varit kort för jag simmade 2 km på 32:15 enligt min klocka och det kan inte stämma då jag helt enkelt inte är så bra på att simma! Men tävlingen var bra arrangerad och det är nyttigt att få testa en open water tävling. Jag tror att tävlingen även kan locka fler till triathlon! 

Nästa helg är jag anmäld till Axa Malmö triathlon och det ska bli riktigt kul att få köra en tävling på hemmaplan! Nu blir det sprinten och som uppvärmning blir det lite funktionärsarbete. Jag hoppas nu bara att vädret blir bra och att farten är kvar i benen sen min förra sprint tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar