tisdag 10 juli 2012

Snart är det dags för årets första triathlontävling!

Nu är det inte speciellt lång tid kvar till Sövde HIM och jag och Hanna var ute och tränade vårt sista pass i Sövde i söndags och då kändes allt bra! Simningen gick ok, jag cyklade ett varv på cykelbanan och snittade 35 km/h och var inte speciellt trött i benen sen blev det 10 km med 3:52 i snitt vilket jag verkligen var nöjd med! Nu blir det ju extra långa pauser mellan de olika momenten och en paus efter halva löpningen så det kommer inte gå så fort på söndag men känslan är i alla fall bra! Men ifall jag slipper oturen med att något händer med cykeln så tror jag absolut att jag kan slå min tid från förra året som var 4:44 (35 sim, 2:30 cykel och 1:36 löpning). Jag tror inte att simningen eller cyklingen kommer att gå så himla mycket fortare kanske 1-2 minuter högst men däremot tror jag att löpningen kan gå så mycket som 5 minuter snabbare. Men man vet ju aldrig på långdistanslopp och vädret spelar in en hel del både på simningen med vågor och cyklingen med motvind/sidovind.

Väderprognoserna ser ut på följande sätt inför söndag:
YR.NO
SMHI.SE

Man får ju verkligen hoppas att SMHI som vanligt tippar lite fel för 14 m/s vill man ju inte ha! Hanna kommer för övrigt att göra sin HIM debut och jag tror att hon kommer att fixa det galant! Nu är det dags för det jag tycker är svårast nämligen att dra ner lite på träningen inför tävlingar. Det blir nog lite lugnare nu onsdag, torsdags, fredag och lördag med ett eller högst två pass per dag och inget pass över 2 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar