måndag 30 juli 2012

Lite nya saker inför Challenge Copenhagen!

Nu innan det är dags för årets viktigaste tävling har jag beställt lite små saker ifrån Wiggle och jag hoppas att de kommer innan helgen så jag kan testa de på Malmö Triathlon. Jag har beställt en ny kedja och nya tubdäck. Jag är alltid rädd innan man kör de långa loppen att något på cykeln går sönder och ställer till det för en. Förra året var mitt bakhjul nära att förstöra hela loppet när två ekrar gick sönder efter 150 m på cyklingen och jag fick cykla med ett hjul som gick som en åtta och gick in i ramen och bromsen. Det är en utav anledningarna till att jag köpte ett HED 3 hjul.

Första året det var Challenge Copenhagen hade de stora problem med punkteringar och de danska vägarna är kända för att orsaka mycket punkteringar eftersom de använder flinta i sin asfalt och halkbekämpning. Jag kommer att sätta på helt nya tuber fyllda med Tufos punkteringasspej samt ha med mig minst en extra tub kanske två lite beroende på hur mycket plats jag har. det blir även en genomgång så att alla skruvar osv sitter som de ska.

Min nya hjälm är en Bell Javelin med visir som känns riktigt skönt! Jag hade en Bell Meteor 2 innan och eftersom jag var nöjd med Bell så blev det samma märke.Jag ska testa hjälmen någon gång innan Malmö Triathlon där den kommer göra tävlingsdebut.

Den stora skillnaden mot min gamla hjälm är att denna är en storlek större vilket känns skönt! "Svansen" är lite kortare med och det är en trend som man har sett på hjälmarna de senaste säsongerna. Förmodligen så att vi ska köpa fler ny hjälmar som om 4 år är det förmodligen lång svans igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar