lördag 5 maj 2012

1996

Fråga mig inte hur men helt plötsligt hittade jag en resultatlista för juniorer i ITU World Championship från 1996 och i topp 9 hittade jag några bekanta namn!

Här finns tre personer som alla har haft fina prestationer i Ironman World Championship på Hawaii nämligen A Raelerts (som för tillfället är skadad), Eneko Llanos och Dirk Bockel. Alla tre har med andra ord varit aktiva på en hög nivå under en ganska lång tid och de har alla börjat som "kortdistansare".

Detta får mig att tänka lite vilka som efter OS i år kommer att försöka sig på de lite längre distanserna. Det brukar alltid bli några stora namn som går över från den olympiska distansen till Ironman distansen då de inser att 4 år till nästa OS är lång tid och att det är svårt att kunna konkurrera med de snabbare yngre atleterna. Jag skulle personligen gärna se Lisa Norden köra tävlingar där det är förbjudet att ligga på rulle, hon har ju redan vunnit flera korta sådana tävlingar. Men att försöka på VM på HIM distansen kanske är något som skulle fungera?

Annars har det hänt en del på både sko och hjulfronten! Jag har köpt två nya par skor Puma Faas 300 och Puma Faas 250 vilka både är två lättviktare men en härlig dämpning trots de låga vikterna på 219 resp 207 gram!
Priset var det inget fel på de kostade 325 kr stycket! Vanligtvis kostar de runt 1000:- men nu finns de i en affär som köper upp produkter från affärer som har gått i konkurs. Imorgon är det dags för ett riktigt test då jag har planerat 100 km tempo på cykeln så det blir med tempohjälm och allt så ser ni någon som ser lite rolig ut längs med västkusten och runt Hofterup så är det bara jag!

PÅ hjulfronten har jag letat efter ett tre ekrat hjul som skulle matcha mitt bakhjul men jag har inte hittat ett till rätt pris så det blev istället ett par 56 mm tub kolfiberhjul. Ska bli roligt att testa de när de kommer! Jag hoppas att debuten kommer att ske i Åhus den 10/6!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar