fredag 11 maj 2012

Snart dags för maran!

Nu är det inte lång tid kvar till Köpenhamn maraton! Det är säsong första lite större test. Ett problem med tävlingen är att jag inte kommer att kunna köra för fullt eller rättare sagt så skulle jag kunna köra för fullt men det skulle ta för mycket utav min triathlonsäsong. Skulle jag börja gå ner i träningen 15-20 dagar innan maran för att kunna formtoppa mot loppet skulle jag "förlora" nästan en månad utav min träning då jag förmodligen inte kommer att kunna träna för fullt dagarna efter.

Ska jag vara ärlig så gör det lite ont i mig att veta att jag förmodligen skulle kunna göra loppet snabbare men övriga omständigheter tillåter inte det. På något sätt är det enklare att komma sliten till Sövde HIM och köra den för då känns ju Challenge Copenhagen så nära (det gjorde ifjor iaf) och Sövde är ju en viktigt träningsbit till Challenge men det känns inte som om Köpenhamn maraton är det.

Men målet är att gå under 3 timmar och därmed krossa en lite mytisk gräns. För fyra år sedan ifall någon hade sagt att jag skulle ha en ärlig chans att göra maran under 3 timmar skulle jag aldrig ha trott på dem men nu känns det mer som om något ska gå fel för att jag inte ska lyckas. Halvmaran på 1:19 stärker en rejält, fler långpass i år jämfört med ifjor bara på tre månader har jag sju pass som är längre än 20 km och de flesta utav passen har gjorts i 4:30 tempo utan problem. I år har jag även fått till lite mer intervaller i marathontempo vilken kommer att hjälpa mig.

Fram till maran blir det ganska hektiskt med Sövde träningen sedan blir det förmodligen blodomloppet på tisdag kväll med 10 km loppet. Onsdagen har vi rökdykning vilket brukar kunna få en att tömma sig rejält sen får jag börja ladda inför maran! Men en sak är nästan klar och det är min tävlingsdräkt(den ska bara sys in på några ställen :-)!



1 kommentar:

  1. Tror absolut du kommer gå under 3 timmar med den form du verkar var i. Snygga kläder!

    SvaraRadera