måndag 28 maj 2012

Lite mer om Köpenhamn maraton

Detta inlägg är lite som del 2 utav Köpenhamn maraton. Nu när en vecka har passerat efter loppet börjar min kropp må allt bättre igen. Igår körde jag ett mycket hårt triathlonpass i Sövde och det kändes bra hela tiden förutom under simningen men den kommer aldrig att kännas bra:-). Cyklingen gick i cirka 35km/h i snitt och löpningen gick ganska exakt i 4:00 min/km tempo vilket jag anser är bra efter 80 min cykling. Dock var benen lite tyngre idag när jag var ute och sprang med Vilmer i löpvagnen. Dock tror jag att min återhämtning är ett kvitto på att jag la upp loppet bra och om detta skulle varit min huvudtävling hade jag nog kunnat springa lite fortare.

Här följer lite fakta och bilder från maran:
170 plats totalt, 162 bland herrarna
Tror även jag var topp 10 utav de svenska deltagarna.
 Jag sprang i mina nya kläder och de får helt klart godkänt. En sak som jag tänkte lite på var att toppen inte satt helt klistrat på kroppen vilken min tävlingsdräkt gjorde ifjor och jag måste säga att även om det inte är lika snyggt med en lite pösig topp så är det skönare!


Tyvärr så går min km tid ner ju längre loppet går men jag hade väntat mig detta dock kanske inte så mycket men jag gjorde alla kilometer tider var snabbare än 4:30 så jag är helt klart nöjd med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar