onsdag 16 maj 2012

Premiär i Sövde!

I söndags var det dags för årets första Sövde träning.. Denna gången hade jag med mig en debutant nämligen min fru Hanna. Vi hade fixat barnvakt åt Vilmer och hade lite egentid i Sövde. Vi var tio stycken som kom till Sövde och åtta utav oss avstod simningen då det var 13 grader i vattnet men två tappra triathleter simmade i det kalla vattnet. Efter simningen var det dags för cyklingen som denna gången blev lite modifierad tack vare ett vägarbete vid Snogeholms slott men det var inget som störde det gjorde förmodligen bara vägen lite bilfriare vilket var skönt.

När det var dags för löpningen var vädret riktigt skönt och benen kändes helt ok efter 80 minuters hård cykling. Jag fick ihop nästan 10 km på 40 minuters löpning vilket jag är nöjd med! Det kommer säkert att gå snabbare i Sövde i år jämfört med ifjor. Får man bara till fler träningar i Sövde tror jag att jag kan ta 10 minuter från min tid från förra året. Hanna tyckte också om upplägget och vi kommer att dyka upp fler söndagar för att rolig och bra träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar