onsdag 12 januari 2011

Min ram från Ebay kom igår!

Detta inlägget hade jag tänkt gå igenom hur jag gjorde och hur det fungerade när jag beställde min ram.

Igår fick jag min nya ram på posten. Det har tagit några veckor men det är inte så konstigt med tanke på att jag beställde den precis innan jul (den 23 dec) och det blir många helgdagar med julen och nyår. Säljaren var mycket hjälpsam och dubbelkollade all min information och hörde snabbt av sig med kollinummer osv.

Ramen är en kolfiber ram från Kina så det blev lite tull på paketet när det kom men inget farligt (400kr). Jag köpte ramen på global.ebay.com utav en säljare som heter Carbonzone. Det finns flera säljare utav flera olika ramar. Jag hade bara hört gott om Carbonzone på Slowtwitch och var inte speciellt orolig eftersom jag använde ebay och Paypal som ger en lite säkerhet när man handlar. Man kan även använda http://www.alibaba.com/ när man ska köpa en ram men jag tyckte att ebay kändes säkrare men många har använt alibaba och var nöjda med det.

Ramen kom bra förpackad och var packad på följande sätt:

Paket var inte så stort men inuti såg allt bra ut
 När jag satt på tävlingshjulen och styret såg cykeln ut så här:
 Det enda som inte fungerat 100% var headsetet som jag sandpapprade lite på sen gled det på gaffeln utan problem. Inom de närmsta veckorna ska jag montera kablar, vevparti osv. Jag hoppas att jag inte stötter på några större problem med det men jag återkommer med mer information när bygget är klart eller nästan klart!

1 kommentar: