tisdag 11 januari 2011

Första långpasset avklarat!

I helgen sprang jag och en utav mina maratonkompisar årets första långrunda. Det blev en 22 km runda i lugnt och skönt tempo. Jag testade även mina nya skor och de var riktigt sköna! En fördel med mina K-Swiss är att de är breda framtill och det passar mina fötter perfekt! Jag har kollat lite på tävlingsäsongen för 2011 och har hyfsad koll på vilka tävlingar jag ska vara med dock kan det ändra sig under året. Så här ser tävlingenkalendern ut på ett ungefär:

Halvmaraton Malmö 10/4
Köpenhamn maraton 22/5
Sprint triathlon Halmstad 2/7
Sövde HIM 17/7
Helsingborg Tri 24/7
Kalmar Järnmannen 6/8
Tjörn HIM 27/8

(Det är ganska dyrt att tävla i triathlon och löpning ifall man kollar på dessa tävlingar kommer de att kosta cirka 5000 kr i bara anmälningsavgifter sen ska man hitta boende ta sig dit osv.)

Ifall man intresserad utav triathlontävlingar i Sverige finns de flesta tävlingarna på triathlonförbundets hemsida och den är även bra ifall man vill ha lite mer information om triathlon (titta under tävling sen tävlingskalendern).

http://www.svensktriathlon.org/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar