onsdag 26 januari 2011

Årets andra cykeltur ute!

Idag begav jag mig ut på årets andra cykeltur ute. Det var kallt och blåsigt men soligt så det var ganska skönt förutom att det på vissa vägar där det var ganska halt. Första timmen gick bra och precis när jag skulle cykla bort till en liten backe där jag brukar köra lite backträning kom den! Årets första vurpa! Jag kände att jag skulle ramla långt innan det skedde vägen var torr och fin tills det att man svängde in bakom gården som precis ligger vid backen. Där var det rena rama isbanan. Som tur var skadade varken jag eller cykeln sig allvarligt och jag kunde försiktigt cykla hemåt. En sak som man verkligen längtar efter nu är lite varmare väder så man kan cykla utan att behöva tänka på att man ska ramla på isfläckar!

I morse gjorde jag årets andra simpass, bara 48 kvar för att klara min utmaning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar