fredag 7 januari 2011

Årets första långrunda på gång!

Imorgon blir det första långrunda och det är löpning på schemat. Det innebär att det blir minst 2 mil eller 2 h lite beroende på om jag blir själv eller ifall någon utav maratondebutanterna följer med. Tempot blir högre ifall jag löper själv men det är roligare att löpa med några stycken. I övrigt är det simningen som i stort sett är obefintlig i min träning vilket egentligen är konstigt då det är där jag enklast kan tjäna in tid på IM distansen. Med tanke på att jag förmodligen inte behöver slita speciellt mycket för att kapa 10 minuter på tiden jag hade i Kalmar 2010 jämfört med vad jag behöver göra om jag ska ta 10 minuter på min löptid.

Idag hade jag tänkt att ha en lugn dag med träningen. Det kanske blir lite styrketräning men inget jobbigt då benen känns lite slitna efter en vecka med ganska mycket löpning. Men först är det IKEA och inhandling utav möbler till det nya babyrummet som tidigare var vårt lilla hemma kontor. Bara inte möblerna är svårare att få ihop än vad min gamla cykel är att plocka isär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar