tisdag 28 maj 2013

Snart är det dags för Rapperswil!

Nu är det bara några dagar kvar till Rapperswil. Formen börjar att kännas bra och nu är all träning gjor nu gäller det bara att köra små korta pass och ladda men en sak börjar oroa mig, nämligen vädret. Prognosen ser ut så här:

Tyvärr har den sett ut så här de senaste dagarna och jag kommer bli mycket överraskad ifall det blir simning för oss nere i Schweiz. Igår var det 11 grader i vattnet och det kommer ïnte att bli över 16 grader vilket jag tror är WTC lägre gräns. Men egentligen är inte vattentemperaturen det som är problemet utan är det bara 11 grader uppe i luften är risken för nerkylning för stor under cyklingen ifall man simmar i kallt vatten innan.

Nu vet jag inte hur arrangören löser det men det verkar som om det blir 5 km löpning som ersätter simningen men jag är mest orolig för hur utförsåkningen blir ifall det regnar och är blötta vägar. Jag hittade en Strava fil som visade att banan hade 1100 höjdmeter så då blir det mycket utför med!

Ikväll blir det de sista med cykeln innan avfärd och jag kommer lägga upp en bild innan vi åker här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar