måndag 6 maj 2013

Lotta på åsen!

I fredags gjorde jag mitt första besök på Söderåsen med min cykel och jag hade bestämt mig för att cykla över en utav de mest beryktade backarna i Skåne nämligen Lotta på åsen. Jag förmodar att backen har fått sitt namn efter det lilla kafé som ligger 1 km uppför backen. Rundan startade i Eslöv eftersom jag hade jobbat natt så passade jag på att utgå från Eslöv och slapp därmed cykla från Oxie. Turen blev 132 km så i efterhand var det skönt att slippa de extra 40 km. Naturen runt Söderåsen är verkligen vacker och jag tyckte inte att det var speciellt roligt att närma mig hemmet eftersom det blev plattare och plattare och det kändes som om det började blåsa mer och mer motvind (förmodligen blev jag tröttare och tröttare).

Nu har jag i vår cyklat uppför Slimmingebacken och Lotta på åsen så nu får jag leta vidare på denna underbara sida: http://shortestpath.se/skanebackar/index.html efter lite fler backar!

Jag tittade snabbt i Trainigspeak för att se hur många km jag har cyklat utomhus i år och över 2500 km i början på maj är jag riktigt nöjd speciellt eftersom jag inte har kört speciellt många långrunder (runder över 4 timmar) då jag inte anser att de är lika viktiga inför en halv Ironman som inför en Ironman (Visserligen gjorde jag inte 3 runder över 4 timmar ifjor om man inte räknar med Challenge :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar