torsdag 9 maj 2013

24 dagar kvar till Rapperswil!

Nu är det endast 24 dagar kvar till starten går i Rapperswil och min träning flyter på bra men de senaste dagarna har jag börjat känna mig sliten och sover dåligt på nätterna. Jag har visserligen kört hårt den senaste tiden men inte överdrivet hårt. Förra fredagen körde jag lite över Söderåsen och dagen efter blev det full rulle hela dagen och natten med jobb då vi firade en arbetskamrat som fyllt 60 år. Dagen efter blev lugn och på måndagen blev det 10 mil cykling och jag misstänker att tisdagens två pass kanske inte var det smartaste för mig.

Det började på dagen då jag körde ett fartpass på cykeln. Passet var ett som klubbens cykeltränare Katarina hade fixat och det gick ut på först lite uppvärmning sen 4 st 11 km varv enligt följande förtsa i IM-fart, andra i HIM-fart, tredje i olympiskfart sedan 5 minuters vila och sedan det sista i olympiskfart igen. För mig blev det så här:

IM-fart

HIM-fart

Olympisk 1- fart

Olympisk 2- fart
Ett bra och roligt pass! Nu har man tider och puls att tävla mot och för att se hur formen ligger till. En sak lärde jag mig det var att min nya fina hjälm Catlike Whisper fungerar utmärkt som insektsuppsamlare! En negativ sak var att ett utav min lager till vevpartiet gick i sönder och cykeln knackade rejält så nu måste jag byta det innan Rapperswil men det är ju bättre det hände nu än om 24 dagar!

På kvällen var jag ganska trött men körde ändå ett hyfsat hårt löppass (8 km 3:50 min/km) på jobb och det känns inte riktigt som om jag har återhämtat mig än. Dagens löppass var inte speciellt skönt förrän det var över och 13 ,5 km i 3:55 min/km borde inte kännas så hårt som det gjorde idag. Men jag ska sova med pulsklockan inatt och logga pulsen så att jag kan se ifall jag ska ta det lugnt några dagar eller köra på hårt till och med Göteborgsvarvet som är nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar