onsdag 22 maj 2013

Göteborgsvarvet

I lördags var jag och Hanna uppe och sprang Göteborgsvarvet och det var med lite blandade känslor. Vi deltog i Brand SM och skulle starta  7:e start gruppen och flera utav mina kollegor sa att när de hade deltagit i Göteborgsvarvet sa att det var precis efter eliten man skulle starta men det var det inte. Det var 38 minuter efter eliten och detta blev ett stort problem för mig! När jag tittade i startlistan såg jag att alla som hade placerat sig högt förra året hade seedat sig in och skulle starta långt före mig vilket egentligen inte skulle spela någon roll eftersom tiden räknades från det att man passerade startlinjen tills dess att man passerar mållinjen.

Mitt problem var att det var 12 000 fler deltagare ute på banan när jag skulle springa och detta blev mitt stora problem. Det gick ganska bra de 4 första kilometerna men sen blev det bara tråkigt att springa och skrika håll höger håll höger när folk inte gör det trots att det stod det i tävlings-pm:et. Värst är det med folk som springer med musik, de hör ju ingenting. Annars var loppet ganska bra det blev bara lite tråkigt för mig men banan är ganska tuff med två stigningar över broarna och löpningen längs med avenyn var rolig med mycket folk men det är ett jobbigt parti att löpa med dålig asfalt och svagt uppför. Nu blev det en 3:e plats i Brand-SM och jag slog en hel del bra löpare som startade långt fram så resultatet är att jag var ganska nöjd med placeringen men inte med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar