måndag 18 mars 2013

Våren är inställd!

Det verkar så ifall man tittar på hur vädret har varit och hur det kommer att vara 10 dagar framåt! Tittar man på Malmö på yr.no så får man se denna bild


10 dagars prognosen ser inte så trevlig ut men det är bara att gilla läget. Jag hoppas dock att det inte snöar för mycket och att snön ligger kvar då det ställer till det med cyklingen. Vädret fick mig att ändra min träning lite och jag och frun passade på att cykla både i lördags och i söndags.Eftersom vädret är som det är så har vi cyklat mest i och runt Torup där man kan hitta lite lä bland träden. Men om det blåste mycket i helgen var det inget mot vad det blåste idag! Idag blåste jag av vägen utanför Törringe och när jag reste mig upp och gick ut på asfalten så började jag glida eftersom mina cykelskor inte fick något grepp. Det var riktigt obehagligt och jag bestämde mig för att avbryta och cykla hem men när jag kommit från det öppna fältet blev det lite bättre och jag bestämde mig för att försöka få 5-10 km till och cyklade förbi Skabersjö gods och et gick bra så jag fick en idé att försöka få lite backintervaller (hade det varit vindstilla skulle jag cyklat till Romeleåsen) så jag cyklade mot Torup och Skabersjöparkeringen där det finns en liten trevlig backe på cirka 620 m.

Väl framme så blåste det inte så mycket eller det blåste en del men inget mot vad det gjorde ute på fälten. Jag fick nu till detta lilla backpasset:

Jag kan rekommendera backen då den ligger nära Malmö och man är lite skyddad från vind. Dock är det mycket trafik på vägen när det är helg så man får vara försiktig vid vändningarna. Jag kör från botten utav backen där asfalten "bytas" till "hästskylten" vid Skabersjöparkering.

Till helgen är det dags för en utav  de större Ironman tävlingarna då det är Ironman Melbourne! Jag ska försöka se om jag kan hitta lite mer information om tävlingen! Dock vet jag att Crowie ska köra och att han enligt rykten ser ut att vara i tävlingsform (lätt och stark).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar