torsdag 21 mars 2013


I helgen är det dags för årets första stora Ironman nämligen Ironman Melbourne och det är två starka startfält som gör upp om en utav de största tävlingarna på Ironmandistansen. Jag tror att Caroline Steffen kommer att ta hem damernas ganska enkelt trots starkt startfält men jag tycker inte att det finns någon som verkligen kan matcha henne och både Gina Crawford och Meredith Kessler körde Ironman New Zealand där Kessler vann och Crawford kom tvåa. Steffens cykeltid förra året var 4:35!

På herrarnas sida tycker jag att det finns två favoriter nämligen Craig "Crowie" Alexander och Marino Van Hoenacker. Det skulle inte förvåna mig om Marino tar ledningen under cyklingen och att Crowie kommer jaga honom under löpningen. Hur det går mellan dessa två vet jag inte riktigt hjärnan säger Marino men magkänslan är Crowie (han fick sitt tredje barn i veckan och det påverkar säkert honom).

Bakom de två tro jag på Jordan Rapp men hoppas så klart på Jimmy Johnsen från Danmark. Men det är ett bra startfält och kommer säkert vara super jämt mellan topp 10. Man brukar kunna se tävlingen på www.ironmanlive.com där debrukar ha en bra sändning när det gäller IM Melbourne.

Själv får man göra det bästa utav situationen här hemma och idag blev det fyra träningspass men styrka innan jobbet och 60 minuter vattenfys med bland annat 1500m simning. På lunchen löpte jag 8 km i 3min55sek/km och dagen avslutades med 75 minuter på den underbara cykeln på jobb! 
Imorgon är min tanke att köra ett hårt löppass och jag funderar på Rinnys 3 minuter max 3 minuter vila x 10 eller att köra 10 st 1 km intervaller med 75 sekunders vila

Vad det än bli så blir det säkert kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar