torsdag 7 mars 2013

Debuten är avklarad för Sellehed 2.0

Igår i underbart vårväder blev det debut för min nya cykel! Anledningen till detta var att jag har lyckats att förstöra två bakhjul inom loppet utav en vecka. Det ena går förmodligen att rädda det andra får bli skrot så jag hade helt enkelt inget val mer än att ge mig på min nya cykel med kolfiberhjulen.Det blev en ganska bra runda på lite mer än 50 km och 34 km/h i snitt. Det blev dock en del pauser och stopp tack vare lite små justeringar. Jag hade bland annat tänkt testa att köra min armar tätare på styret men det ledde bara till att jag vingla mer och kände mig osäker så jag bytte tillbaka till förra årets inställningar efter en 20 km.

Vädret var verkligen underbart och jag ångrade inte mig en sekund att jag skiftade simningen mot cykling. Men idag var vädret inte lika skönt! På dagens cykeltur var det direkt otäckt att cykla vissa partier med stark vind och kastvindar som fick en att flyttas 1-1,5 meter i sidled vilket inte är kul med bilar omkring en. Jag fick dock till lite backintervaller så passet blev helt ok med tanke på förutsättningarna.

Förra veckans tävlingar blev inte riktigt så spännande som jag kanske hade trott när Bevan Docherty vann ganska enkelt och på nytt banrekord på Nya Zealand och Van Lierde vann i Abu Dhabi. En utav de största nyheterna var nog att Macca bröt sitt finger och fick bryta loppet i Abu Dhabi.

På söndag är det dags för årets andra tävling när det är 15 km löpning i Köpenhamn och jag kände mig i bra form men har de senaste dagarna åkt på en förkylning men jag hade tänkt att testa farten imorgon med ett kortare intervallpass och hoppas jag kan slå min tid från förra året då jag löpte på 56:48.

I övrigt börjar jag bli sugen på att kanske försöka få en startplats till Norseman nästa år, det lär ju bli svårt att få en men det hade varit coolt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar