fredag 9 november 2012

Tyvärr är årets säsong över!

De senaste dagarna har jag haft feber och inte fått i mig någon fast föda vilket tyvärr leder till att jag får ställa in helgens maraton i Bromölla. Det känns sådär men är det någon tävlings om jag skulle missa i år är nog Bromölla den tävling som passar bäst. Nu blir det lite spontan träning i några veckor sedan är det dags att dra igång inför 2013.

Jag funderar på att försöka få in 3 stycken halv Ironman nästa säsong och jag tittar lite på Ironman 70.3 Rapperswill i Schweiz den tävlingen går i början på juni, Sövde går i juli och Tjörn i slutet på augusti början på september. Åker jag ner och kör Rapperswill har jag även chansen att kvala till VM i 70.3 som går i Las Vegas men då skulle jag förmodligen att 20 minuter från min tid i Sövde i år. Kan jag göra tävling på runt 4:20 borde man kunna få en plats antingen genom direkt kvalificering eller rulldown men då har jag en hel del jag måste förbättra speciellt simningen och cyklingen. För att komma ner till 4:20 krävs det 30 minuters simning 2:20 på cykeldelen vilket ger mig cirka 1:25 på löpningen sen ska jag visserligen klämma in två växlingar med. Dock ser det ut att vara en jobbig cykelbana men jag ska försöka få lite mer information om banan.

Förra helgen var det IM Florida och det blev ett nytt rekord på IM distansen och då inte för hela distansen utan för cykeldelen som jag tror Andreas Raelert hade tidigare med 4:11 i Challenge Roth nu körde Starykowicz på 4:04!! Dessutom på den nya Orbea Ordu som förmodligen gjorde IM debut. Starykowicz är annars mest känd för att han ledde Abu Dhabi triathlon och krockade med en voluntär och sedan hamnade i fängelse för att han inte stannade på olycksplatsen tills polisen kom utan han fortsatte med loppet!

2 kommentarer:

  1. Det sägs att Sövde ev kommer att flyttas till Juni.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kajan det kanske passar mig super bara de inte läger den i början på juli så passar det mig perfekt! Tack för informationen!

      Radera