söndag 18 november 2012

2013-Nu börjar satsningen!

Idag startade min satsning mot 2013! Det blir till 95% ingen Ironman tävling för min del nästa år vilket jag faktiskt tycker är ganska skönt eftersom jag nu kan ha flera tävlingar och försöka få till fler A-tävlingar inom ett år. Tidigare år har allt handlat kring ett datum men ifall min planering nu blir som jag vill så kommer jag förmodligen ha 2-3 A-tävlingar nästa år och i och med att de blir kortare så blir återhämtningen även den kortare! Tävlingar som jag har i åtanke nu i november är :

Göteborgsvarvet-har aldrig sprungit det då det krockat med Köpenhamns maraton vilket jag inte kommer springa nästa år.
Duathlon SM- Lite beroende på vilket datum det blir men det hade varit kul att testa!
Ironman 70,3 Rapperswill- Rapperswill ligger i Schweiz och denna tävling skulle förmodligen blir årets lilla utmaning men med lite tur (roll-down) och ett personligt rekord kanske man skulle kunna kvala till VM som går i Las Vegas i september.
Sövde HIM-När det nu blir? Har hört att datum kanske ska ändras.
Motala triathlon- Om jag har förstått det rätt blir det långdistans SM i Motala nästa år på samma bana som det är tänkt att VM ska gå 2015.
Malmö triathlon- Självklart
Tjörn SM HIM- Vill verkligen köra Tjörn igen! Detta var min första lite längre triathlon tävling!

Kanske kanske VM 70,3 Las Vegas september :-)

Tanken är att försöka köra så många tävlingar på de lite kortare distanser som det bara går i år! Den största anledningen till det är att det är så himla kul att träna och tävla i triathlon så detta året ser jag mest som en förberedelse inför 2014-15 då jag förmodligen kommer att gå långt igen.

Jag måste erkänna att jag blev lite förvånad när jag läste på Säters hemsida att de inte fick SM nästa år. Jag hade ingen aning om att Motala skulle ha en långdistans tävling redan nästa år och jag har svårt att hitta information om den. Jag längtar tills det att förbundets tävlingskalender är spikat!

Min nya ram kom idag till Sverige men tyvärr inte till Oxie utan till Stockholm men jag borde få den i slutet på veckan!

För att hålla koll på min träning kommande säsong kommer jag att använda trainingpeaks.com eftersom jag har hört mycket bar om sidan och sedan för att min nya gps-klocka (Timex Global Trainer) rekommenderade sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar