torsdag 22 november 2012

Nya ramen har kommit!

Jag var och hämtade ut min nya ram i tisdags och jag måste säga att första intrycket är mycket positivt! Ramen som jag beställde genom Velobuild blir mitt vinterprojekt! Det är skönt att ha både en landsvägscykel och en mtb nu eftersom det tar bort lite stress med byggandet eftersom den inte måste bli klar så fort som möjligt utan jag kan ta lite mer tid på mig! Här kommer lite bilder och jag kommer att lägga ut bilder lite allt eftersom byggandet fortskrider!

 Lådan hade en spricka på sidan så det var lite nervöst innan jag öppnade den!
 Allting var väldigt bra inslaget!
Jag valde att ta ramen i helt svart så jag själva kan göra lite som jag vill med designen. Jag använder vinyl som man annars har på bilar och tanken är att använda rött och vitt så det matchar klubbfärgerna och tävlingsdressen! Nedan är en bild med hjulen och styre på men den är långt ifrån färdig!

Ramen är även beställd med BB30 så det kommer blir roligt att testa det systemet! Jag har redan ett oanvänt vevparti som det på bilden bredvid en Vision Trimax som jag kommer att använda på cykeln!

1 kommentar:

  1. Hej! Håller ramen fortfarande? Jag funderar på att beställa en temporam från velobuild.

    SvaraRadera