måndag 26 november 2012

En vecka i löpningens tecken!

Nu har en vecka gått sedan jag började träna inför 2013 och det känns bra! En sak som jag har märkt ät att jag har tappat en del nu undre hösten jämfört med hur man kände sig i somras. Speciellt när man är ute och cyklar känns det som om benen tar slut direkt och att det inte finns någon kraft i benen. Men vi är i november och det är ju så det ska kännas nu! Första veckan såg ut så här:
12:27:32 blev första veckans träningstid


Jag fick till mycket cykling mycket tack vare att jag cyklade till och hem från jobb när jag jobbade lördag dygn. Tack vare det "fick" jag över 3 timmars cykling i benen! Custom på bilden är rodd, innebandy och tennis. Under lågsäsongen försöker jag träna lite annorlunda eftersom det är roligt och jag tror att det hjälper en i alla fall med träningsmotivationen!

Denna veckan har jag dock svårt att tro att jag får ihop lika mycket tid på cykeln. Det är jobb, fritid och vädret (jag gillar inte cykla i mörkret) som gör att det blir ypperligt att köra en löpvecka!


Veckan som kommer ska jag försöka mixa upp lite så det inte bara blir löpning i samma fart men lite olika distanser utan jag ska försöka få till följande:



1 långpass på över 20 km
1 1ntervallpass
1 fartpass
1 backpass (löpning med backintervaller)
1 terrängpass

Lite vanlig löpning ska jag försöka trycka in med! Nu är det bara hoppas att man är frisk och kry hela veckan! Jag har även beställt Xendurance från Camilla Lindholm så jag hoppas att de dyker upp snabbt så att man slipper ha "tunga" ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar