tisdag 5 november 2013

Snart hade jag tänkt köra igång!

Nu är det snart dags att börja med min träning inför 2014! Jag har tagit det lite lugnt de senaste veckorna och inte direkt tränat något specifikt utan det som jag har varit lite sugen på har jag kört och inget speciellt hårt. Nu börjar det krypa lite i kroppen igen men jag tror att alla behöver uppbrottet från träningen. Nu har jag fortfarande tränat men det har blivit lite mer vad jag har varit sugen på. Jag har inte cyklat speciellt mycket de senaste veckorna men förra veckan blev det 4 pass så jag har nog närmat mig 20 mil vilket kanske inte är så mycket men det är ju november.

Förra veckan anmälde jag mig till Norseman men tyvärr för min del hade jag inte tur i lotteriet så det får vänta ett år men det som är bra är att man kan planera nästa års tävlingar lite mer. Jag kommer att hålla mig i Sverige och vill ställa upp de mästerskap som kommer passa mig! De jag har i åtanke inför 2014 är:

SM långdistans i Motala (4 km-120 km 30 km)
SM Halv Ironman (2 km-90km-21km)
SM Duathlon

Men allt hänger på när de kommer att vara! Kalendern på förbundets hemsida är inte klar dock har jag fått svar på att SM på långdistans kommer att vara ungefär vid samma tid som förra året. Det finns även flera tävlingar som jag vill köra om de passar in! I stort sett alla tävlingar i Skåne vill jag köra

Nytt för nästa år att jag ska planera min träning mer och jag sitter nu och planerar in ett skelett i min träning. Jag kommer att köra i 10 dagars perioder där jag vill få in skelettpassen inom de tre disciplinerna till exempel vill jag ha minst ett löppass på 90 minuter och ett intervallpass (intervallerna är olika beroende på vart i säsongen man befinner sig). Jag tror att ett vanligt fel man gör när man planerar sin träning är att om gör det lite för svårt! Kontinuitet och en bra grund med "enkla" pass kommer man långt på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar