måndag 25 november 2013

Tävlingar 2014!

Nu i slutet på 2013 sitter jag mest och funderar på hur 2014 kommer att se ut? Familjen kommer bli större vilket är jätteroligt! Vilmer kommer bli storebror även om det inte alltid verkar som om han förstår det. Att bli fyra i familjen kommer bli en omställning men det kommer säkert att fungera super!

2014 finns det en hel el tävlingar jag har tittat på och om jag ska vara ärlig skiftar känslan sig i magen flera gånger i veckan när jag tänker på vilka tävlingar jag vill köra. Det hela blev inte lättare när jag fick reda på att Ironman 70,3 (halv Ironman) VM kommer att gå i Europa 2015. 2015 kommer även långdistans VM gå i Motala (4km-120 km-30 km) och jag har varit i kontakt med förbundet för att se hur man kan bli uttagen (till AG-klassen) men inte fått något svar än.

Tävlingar som jag skulle vilja köra är:

Sövde HIM
Trelleborg Sprint
SM i Duathlon
HIM i Halmstad
SM i Motala (långdistans)
Sm i Jönköping (HIM)
AXA Malmö olympiskdistans
Wiessbaden 70.3 (?)-100 platser till VM
Reugen 70.3 (?) -50 platser till VM
Tjörn HIM

Det finns säkert fler tävlingar men det är dessa jag tänker först på! Ingen Ironman 2014 och om jag ska vara ärlig blir jag mer och mer tveksam till distansen. Jag tycker en halv Ironman är en mycket roligare distans och en distans man kan tävla på. Ironman är mer en distans man ska överleva eller att försöka sakta ner så långsamt som möjligt. Nu är det inte sagt att jag inte kommer göra fler Ironman för det kommer jag säkert att göra men 2014 blir det inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar