onsdag 13 november 2013

Nu är det igång igen!

Träningen inför 2014 startade förra torsdagen och det känns skönt att vara igång igen! Pausen jag hade var välbehövlig både fysiskt och mentalt men jag måste säga att det är skönt att ha startat upp igen! Fokusen nu kommer att ligga på simning och löpning. Simning är min svagaste gren och där jag kan förbättra mig mest löpningen fick stå lite i skymundan i år då cyklingen var mer prioriterat. Jag ska försöka förbättra min löpning lite och även om den har fungerat bra i år tror jag att jag kan förbättra mig!

Tanken jag har inför 2014 är att köra 10 dagars perioder, tre lite hårdare sen en lugnare och tanken med 10 dagars perioder istället för 7 är att man enklare kan få in allt (mixen med långpass, tempo, styrka samt intervallpassen) och att kvalitén hoppas jag blir bättre. Mitt tävlingsschema börjar också bli klart eller på ett ungefär jag väntar bara på att datumen för tävlingarna ska bli officiella!

Nu letar jag bara efter en bra sida där man kan logga sin träning!

2 kommentarer:

  1. Jag kör på jogg.se, finns även tri.se samma grundinfo. Karl Englund, Mikael Frentzell, Göran Friman kör också där. tycker den funkar bra. Du kan även länka in din blogg och följa andra som loggar.

    SvaraRadera