tisdag 19 november 2013

Första perioden avklarad!

Då var min första träningsperiod avklarad och det blev 10 dagar med en vilodag precis som jag hade planerat. 4 simpass, 4 cykelpass, 6 löppass och 1 styrkepass blev resultatet. Mest nöjd med att jag fick ihop 3 dagar med 20 km löpning per dag. Jag har börjat att logga min träning på jogg efter tips utav en klubbkamrat (tack Fredrik!) och jag måste säga att jag gillar sidan!

Ett problem jag har nu är att jag är förkyld igen och nu börjar jag undra vad det är som kan ligga bakom. Hela hösten känns det som om jag har varit lite förkyld och jag vet inte varför. Kosten har jag tittat närmare på men jag tycker jag sköter den helt ok (perfekt är det inte men jag slarvar inte och äter bara snabbmat och annan näringsfattig mat). Vilmer kanske tar med sig lite bakterier hem från förskolan med sig hem men det kan också vara så att jag är lite klen och lätt blir förkyld!

Jag har funderat lite på att köra SM i duathlon 2014 och blev glad när jag såg att det fanns en serie i duathlon precis som svenska cupen i triathlon. Glädjen blev dock inte långvarig då den närmsta tävlingen ligger i Väsby (cirka 40 mil) och det finns inte en chans jag åker Uppsala, Linköping, Knivsta osv för att vara med. Knivsta och SM kan jag tänka mig med inte resten utav tävlingarna, tyvärr.

Nu har även årets NBC version utav Kona kommit upp på youtube.com så den får man ju titta på innan den tas bort!

Såg precis att Jodie Swallow kommer att choachas utav Siri Lindley. Lindley som själv tränades utav Brett Sutton har nu riktigt starka kvinnliga Ironman atleter! Swallow kommer nu ha samma tränare som Carfrae, Keath, Van Vlerken och Cave plus flera andra bra atleter!

En härlig film från Salomon, jag använder deras Speedcross 3 och S Lab Sense nu till min terränglöpning och är verkligen nöjd med skorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar