tisdag 1 oktober 2013

Sjuk

Nu har jag snart varit lite små sjuk i 10 dagar. et hela började förra helgen när vi var på Söderåsen å jag vaknade upp på söndagen med feber. Med febern kom halsont och det är något jag fruktar när det gäller träning och vara krasslig. Självklart tränar jag inte med feber men när halsen krånglar är jag väldigt väldigt försiktig. Jag hade faktiskt så ont att jag fick uppsöka min vårdcentral men då jag inte besökt den på många år (jag vet inte vilken jag har) så gick jag till kvällsmottagningen på Värnhem och fick reda på att min svullna hals berodde på ett virus så jag blev hemskickad med order att vila och det gjorde jag förra veckan. Det blev två lugna pass i poolen och lite rörlighetsträning men äntligen har jag kunnat starta upp träningen igen men det är fortfarande lugn träning.

Jag skulle vilja vara helt frisk för helt plötsligt är det tävlingar som närmar sig! Jag får tyvärr stå över Kastberga duathlon i år eftersom jag inte får semester och ska jag springa Yddingeloppet dagen efter och jag tror jag ska försöka springa halvmaran i Bromölla och kanske Lund runt 27 km. Jag undrar hur det kommer att gå på Yddingeloppet mina tider de senaste åren är:

2010: 47:54
2011: 46:59
2012: 46:32

En rolig fakta är att jag alltid brukar vara förkyld när loppet avgörs eller jag har varit det de senaste tre åren!Men i år verkar jag vara förkyld och sjuk innan istället!

Nu när det kalla vädret är på gång har jag köpt nya överdragsskor! De ger en minst 1 månad till utav cykling utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar