söndag 20 januari 2013

Vart tar mängden vägen?

Det är det jag sitter och undrar när jag tittar genom årets träningsveckor och ser att det ingen vecka över 15 timmar än och jag trodde nog att jag skulle ligga lite högre iaf på någon vecka när jag gjorde min planering men när jag gör en lite djupare analys utav mina veckor så är det cyklingen som saknas och jag hade hoppats att kunna cykla ute lite mer än vad jag har gjort men vädret har bråkat lite med mig.

Trainern och andra metoder som spinningcykel osv går ju an men det är inte därför jag tränar triathlon det är ju så himla tråkigt att träna inomhus. Man kan säkert få till super bra pass dock har jag svårt att sitta där och ha roligt. I och med flytten till Oxie har jag cirka 50 km till jobb och kan med andra ord få 100km "gratis" träning när vädret tillåter mig att cykla till jobb. Men den tiden kommer! Den får bara gärna komma snabbt!

Mycket hellre ute än inne!

Jag löpte med solglasögon men jag ser ännu dummare ut i de!
Veckan som har gått har varit helt ok 3 simpass och ett bra löppass idag är nog det jag tar med mig! Jag får inte glömma mina nya skor Icebugs som jag vann verkligen är super på snö och is men det är inga skor man slår personliga rekord på! Dagens löppass var en 18 km runda där jag tänkte löpa med negativt och ganska hårt så jag startade de 9 första km till Svedala i 4:15 tempo och stannade sen i 1 minut och stretchade och fixade klockan och löpte sen de 9 km hem med en snitthastighet på 4:03 så kan jag bara bygga vidare och få vara frisk bör jag komma till sommaren med ganska bra fart i benen. Jag tror jag måste löpa runt och helst under1:25 i Schweiz om jag ska ha någon chans på att få en plats i Las Vegas! Men det är lång tid kvar så jag har ingen brådska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar