måndag 14 januari 2013

Årets första tävling avklarad!

I lördags körde jag en mycket tidig årsdebut tack vare 2XU och Isbugs som arrangerade Ismilen ute på Bulltofta. Nu var det inte mycket is ute på banan bara små fläckar men det var kallt! Uppvärmningen skedde med vinterjackan på och flera lager utav kläder.

 Banan gick längs med den vanliga 5 km slingan dock inte på den utan man sprang inne bland träden och ute på gräset. Det var en hel del stigningar med på banan och det visade sig att jag var verkligen stark då jag tog in på ledaren på första stigningen och uppe på toppen sprang jag om honom men han dundrade förbi mig i under utförslöpningen. Så var det nästan hela tävlingen att uppför hann jag oftast ikapp och förbi medan han sprang från mig nerför och var lite snabbare på de platta delarna. Jag försökte att springa till mig ett ordentligt försprång på den sista stigningen och när det var 2 km kvar ledde jag med 15-20 meter men tyvärr för mig hann han ikapp och när det var 500 meter kvar la han i en växel som jag inte kunde svara på. Men med en säker andra placering och med Vilmer i famnen korsade jag mållinjen på 37:31 och vann ett par skor från Icebugs som jag förmodligen kommer att få inviga imorgon på morgonrundan!
Heja heja heja, en nöjd liten kille hejade över mållinjen!
Loppet var mycket bra arrangerat och det är roligt att slippa springa på asfalt och få en löpa på ordentligt jobbiga banor. Jag tror att fler hade gillat denna typ utav löpning bara man hade försökt sig på den! Jag hade dessutom en mycket bra hejarklack iform utav min fru och Vilmer som har lärt sig att heja på pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar