fredag 4 januari 2013

Nytt år med nya utmaningar!

Då var 2012 över och vi är nu i 2013 vilket är ett skönt tecken att vi går mot rätt håll nämligen våren och sommaren och därmed även triathlonsäsongen! Under julen lyckades jag med att löpa 121 km på 7 dagar tack vare en utmaning från en kompis vilket medförde att det blev en ganska hård vecka med mycket löp lite cykling (3 timmar) och ingen simning. Simningen beror lite på att öppettiderna inte var de bästa i jul och att jobbet styr en lite sen är det lättare att snöra på sig skorna och vara igång med sin träning efter 5 minuter istället för att ta sig till simhallen och sen hoppa i men jag vet att simningen är en del som jag måste försöka förbättra och jag hoppas att det även blir så!

Innan jul passade jag på att anmäla mig till årets tävling som blir:

Tävlingen går i början på juli närmare bestämt 2 juni vilket ger en lite annorlunda uppbyggnad på min träning men jag tycker att det ska bli riktigt häftigt att köra en tävling nere i Europa och banan ser tuff ut med över 900 höjdmeter på cyklingen och det är nog först nu jag börjar förstå att det är ganska mycket! Jag tror att det är mer än dubbelt så mycket höjdmeter jämfört med Sövde vilket är en riktig utmaning!

Cykelbyggandet går även det fram men jag saknar ett verktyg för att få plats med mitt vevparti som är ett BB30 vevparti så jag väntar bara på att det ska komma med posten sen kan byggandet påbörjas igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar