måndag 21 februari 2011

Kylan är tillbaka!

Tyvärr har kylan kommit tillbaka till Skåne vilket gör att det blir lite tyngre att träna igen. Förra veckan fick jag ihop nästan sex och en halv timmes utomhus cykling. Tre av passen var i riktigt kallt väder med minus grader och ganska starka vindar. Jag vill verkligen att det ska bli varmare nu så att man kan börja träna ordentligt ute. Man drar sig lite varje gång man ska ut om det är minus -3 grader och blåser över 10m/s. Det blir så himla mycket tvätt om man kör två utomhus pass varje dag.

Precis som förra året börjar jag tveka lite om jag ska köra Kalmar eller om jag ska köra Challenge Copenhagen. Det lutar åt att köra Challenge i år. Kalmar har cirka 430 anmälda och Challenge har 1500 vid dagens datum så Challenge är en större tävling vilket ska bli roligt att testa! Personligen tror jag inte man har hur många som helst Ironman tävlingar i kroppen (iaf om man ska försöka klara det på en respektabel tid) så man borde egentligen försöka köra tävlingar som man verkligen vill köra! Personligen skulle jag vilja Challenge Roth någon gång när man känner sig i riktigt bra form och när det går att lösa med livet runt om en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar