söndag 1 december 2013

Tävlingskalendern ligger uppe på förbundets hemsida!

Äntligen ligger större delen utav 2014 års triathlontävlingar på förbundets hemsida! Helt plötsligt känns nästa säsong mycket närmare och tävlingsschemat blir mycket klarare! ifall man är nyfiken på att se vilka tävlingar som finns kan man titta närmare här: http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingskalender/

De tävlingarna jag verkligen är intresserad utav är:

SM i duathlon som avgörs i Knivsta den 25/5 (eller kanske 24/5?)
Trelleborgs triathlon 6/6 Sprint (1/10 Ironman)
Sövde Sprint eller Sövde HIM (8/6), vet inte riktigt vilken jag kommer välja.
SM långdistans Nice distansen (4k-120k-30k) en utav två "A" tävlingar 2014, 28/6 även VM kval till 2015
SM i HIM i Jönköping 26/7 (?)
Malmö tritahlon 10/8 Olympisk/SM Sprint
Ironman 70.3 Ruegen 14/9, försöka kvala till VM i 70.3 2015 den andra "A" tävlingen 2014.

2013 gick ju inte som jag hade tänkt mig eftersom Ironman 70.3 Rapperswil avbröts och mina planer på att kvala till försvann precis som vägen vi skulle cykla tillbaka på gjorde under tävlingen. Istället för att förbereda mig inför VM så blev det en massa kortare och roligare tävlingar. Inför 2014 siktar jag på färre tävlingar och det ska bli skönt! Men det är fortfarande lång tid kvar och jag har fortfarande tid att planera! Vi kommer även få vårt andra barn om allt går som det ska och det är helt klart det viktigaste 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar