lördag 21 december 2013

Problem med min blogg!

Jag har den senaste veckan haft problem med min blogg då jag inte kunnat logga in på den men det verkar som om problemet är löst. Nu kommer jag knappt ihåg vad som har hänt sen sist jag skrev ett inlägg här men jag har testat ett alternativ till min Bkool trainer och jag gillar verkligen det!

Det hela började förra helgen då jag och frun gick på klubbens spinningpass där vi körde Sufferfests Blender. Jag har tidigare bara hört talats och läst lite om Sufferfest på slowtwitchs forum men aldrig haft riktigt koll på vad det har varit för något. Jag trodde att det kanske var något program som man kopplade sin trainer till och körde banor men det är mycket enklare än så! Allt man behöver är en trainer, spinningcykel eller annan fast cykel och en dator. Sufferfest är nämligen videofilmer där man får instruktioner på hur man ska cykla och det är bra genomtänkta pass. Man kan hitta mer information här på sufferfest!



Jag har köpt tre filmer som jag har men jag har bara kört 2 nämligen Fight Club som är en timme med tempointervaller och små attacker under intervallerna. Blender är ett längre pass som också består utav lite annorlunda intervaller och ser ut så här:
Totalt har det blivit 4 Sufferfest pass inom 7 dagar och det har varit kul och jag tror helt klart att passen ger mycket istället för att sitta och slötrampa på trainern. Igår testade jag att köra med Bkool i bakgrunden (Velodrom) och ha siffrorna (puls, watt, tid, kadens) under Sufferfest videon och det fungerade utmärkt!

För några dagar sedan fick jag hem mina nya lager till tempocykeln då ett lager i BB30 systemet gått sönder (igen). Jag börjar bli trött på BB30 och funderar på om jag ska konvertera om till ett klassiskt vevlager. Jag har vett Token vevparti på träningscykeln som jag verkligen gillar och det är inte omöjligt att jag sätter i en adapter i temporamen för att få slippa problemen med BB30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar