onsdag 4 december 2013

Macca vs Lance!

Det kanske kommer att hända! Macca har utmanat Lance på en tävling man mot man och den ska gå på Ironmandistansen. Lance får ju inte tävla i Ironman eller någon idrott som är knuten till något förbund (om jag har förstått det rätt så han får inte löpa ett 5 km lopp om arrangörerna är anknutna till det nationella förbundet). Nu verkar det dock som det blir en "match" mellan två stora egon.

Personligen har jag inga problem med att Lance tävlar utan tycker det skulle bli riktigt roligt att se! Nu menar jag inte att Lance ska få tävla som professionell (i Kona tex) men att köra som amatör tycker jag att han borde få. Dock borde han aldrig få kvala till mästerskap osv men att utesluta honom helt är det rätt väg?

 Jag skulle vilja att alla som någonsin har åkt fast för doping måste tävla med något som gör att man kan se att de varit avstängda. Tänk om alla som varit fällda för doping hade tävlat med en svart ärm på sin tröja eller vara tvungen att köra med en armvärmare/kylare så man enkelt hade kunnat se att de hade varit avstängda vilka sponsorer skulle vilja sponsra ett cykellag med 4 svarta ärmar eller vem vill ha sitt märke på en triathlet som har en svart ärm?

Nu tillbaka till det roliga :-) Macca har som sagt utmanat Lance och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det kommer att ske i Thailand där Macca precis har fått ett toppenjobb på Thanyapura och detta kommer ge riktigt mycket reklam men inget är klart än men jag ser fram emot en batalj mellan de två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar