torsdag 21 februari 2013

Trött efter en bra träningsperiod!

Mina ben och hela jag är lite trött efter en bra träningsperiod! Jag har fått till en hel del cykling utomhus då jag den senaste veckan cyklat över 8 timmar utomhus på min MTB. Jag har nämligen börjat att cykla till jobb och jag måste säga att cykla med MTB på asfalt är ingen hit,speciellt inte när det regnar och blåser! Det kommer verkligen bli skönt när den sista isen försvinner från våra vägar och jag kan börja köra med min racer till jobb!

Löpningen flyter även den på helt ok! Det är svårt att få bort Ironman tempot där jag i stort sett lunkat genom flera utav mina pass för att bygga upp löpstyrka att kunna mala på efter att ha simmat 4km och cyklat 18 mil. Jag kör en del intervaller på jobb eftersom vi har ett löpband där och det blir ganska naturligt att köra intervaller på jobb. Den del utav min träning som går sämst är utan tvekan simningen. Jag skulle vilja få till 3-4 pass i veckan för att kunna utvecklas och bli snabbare men får jag ihop två är det bra. Jag simmar i Oxie vilket verkligen är ett lotteri med utrymmet. Jag var och simmade en lördags förmiddag då var vi 13 stycken som höll till på 2 banor och det går tyvärr inte att köra någon ordentlig träning då förutom möjligtvis 25 m längs med botten. Klubben har tider inne på Aq-va-kul som fungerade utmärkt när jag bodde i Malmö men nu går det tyvärr inte att komma dit på morgonen. Men det är egentligen små problem jämfört med vad många andra har!

Ikväll hade jag tänkt köra ett hårt löppass med 10 min uppvärmning sen 3 min max- 3 min vila  x 10, 10 nedjogg. Jag såg att Miranda Carfrae körde detta passet och det kan vara roligt att testa! Tester blir i mina nya Mizuno Wave Ronin som kanske inte har mina favorit färger direkt men skon är enligt mig fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar