torsdag 7 februari 2013

Äntligen!

Det låter kanske konstigt men efter snart 6 månader har vi nu fått internet i huset vilket gör det mycket lättare att blogga då man slipper sitta med telefonen som modem och trots fri surf går det fortare med ett gammalt hederligt 56k modem än med Iphonen.

Förra veckan försvann nästan helt då jag fick feber i tisdags och det höll i sig nästan hela veckan och jag mådde inte bra förrän på söndagen. I måndags testade jag därför att dra igång träningen igen och med mina Icebugs blev det 12 km löpning och på tisdagen nästan 2 timmar transportcykling med MTB:en nu tänkte jag att det var ju bra nu kör vi men efter onsdagens simpass fick jag feber igen och tillbaka till det lugna igen dock försvann feber snabbt och jag kunde löpa lite redan idag men jag tar det ganska lugnt veckan ut. Jag hoppas att kroppen sedan kommer igång och jag vet att det är nästan 15 veckor till IM Rapperswil men jag skulle vilja köra igång lite hårdare och mer men de senaste veckorna har det gått tvärtom tack vare olika små krämpor.

Eftersom jag har känt mig lite hängig de senaste veckorna beslöt jag mig för att kolla pulsen under en natt där jag sover med pulsbandet och har min klocka liggandes bredvid sängen. Anledningen till detta är att jag vill få reda på min riktiga vilopuls och sen se hur mitt hjärta fungerar under natten och efter nästan 8 timmars sömn fick jag denna bild:
Den visar att jag har en låg puls under nästan hela natten, det finns en del små stigningar men det kan bero på drömmar och bökande under sömnen. 5 gånger under natten är min puls nere på 30 bmp men mitt snitt ligger på 35 men då reser jag mig upp osv. Med andra ord är min grund ganska stabil och det jag vill ha nu är några friska veckor så jag kan få lite fart i benen med lite snabbare löppass!

Jag har tittat en del på min träning och tror att jag skulle få ut ganska mycket mer i år när jag ska köra lite kortare distanser med fler fart pass och mindre uthållighetspass men först och främst vill jag bli helt frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar