måndag 17 september 2012

Tempocykeln håller på att förvandlas!

Nu har förvandligen startat! Min tempocykel håller på att bli en landsvägscykel! Det ska bli roligt att få en "vanlig" cykel nu under hösten och vintern så jag de senaste åren endast haft min tempocykel men med två cyklar får man ju lite mer alternativ och slitaget på ens tävlingscykel blir inte lika stort! Tanken är att jag under vintern/våren kommer bygga en ny tempocykel men flytta över komponenter och använda gamla som jag har här hemma. På det sättet får jag två cyklar till priset av en!

Till mitt första projekt har jag fått köpa växel-bromsreglage, fram- och bakväxel, styre och vajrar. Annars stannar det som satt på cykeln. Dock har jag flippat runt styrstammen och flyttat bak sadeln. Till mitt andra projekt behöver jag en ram, kedja, styrstam, sadel, headset, bromsar och vajrar. Jag har redan ett Vision Tri max BB30 som jag köpte förra vintern billigt men inte kunnat använda pga BB30. Men jag kommer att skriva hur bygget går här på bloggen!



Min löpträning har startat nu på allvar och jag ser verkligen framemot maran i Bromölla! På 5 dagar har jag fått till 71 km och benen känns förvånansvärt fräscha! Tanken är att få ordentlig mängd träning nu i några veckor framåt och sedan dra ner på antalet km men öka farten på vissa pass.Får jag bara vara frisk tror jag att det kan gå riktigt bra i Bromölla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar