söndag 23 september 2012

Förvandligen är klar!

Nu är min gamla tempocykel blivit en landsvägcykel! Jag är nöjd med resultatet dock har jag inte hunnit att testa den ute på vägarna än. Ska sanningen fram har jag inte cyklat en km på min cykel sedan Challenge Copenhagen. Jag har helt enkelt inte varit sugen och de gångerna jag har varit sugen har det inte funnits tid till det. En orsak är ju att löpningen prioriteras nu inför Bromölla maraton. På 12 dagar har jag hunnit med att löpa 153 km och jag har även fått med en vilodag! Men nu har det som sagt inte varit någon cykling och ingen simning heller för den delen men det kommer det bli ändring på!

I höst ska jag tävla i mitt första duathlon lopp och det 35 km mtb och 13 km löpning i Kastberga vilket jag ser framemot. Jag måste helt enkelt börja cykla lite mtb!

Jag läste att Säter har ansökt om SM 2013 på Nice distansen och det tycker jag är mycket roligt! På deras Facebook sida kna man läsa följande:

Då har vi haft första möte inför 2013, och planen ser ut som följande, Säter Triathlon kommer gå 29-30/6 2013, med liknande upplägg som i år. Ungdomar, sprint och utmaning på lördag och Nice distans på söndag. Lördagens sprint start kommer att separeras så att vi får drafting för damer resp. herrar.Söndagens tävling blir i stort sett lika som i år. Ev. ändras simbanan en aning för att korta av simning i motsol, och det diskuterades både cykelbanan och löpbanan, så det är lite öppet, men troligtvis blir cykelsträckningen den samma som i år, däremot kan löpningen ändras till en lättare bansträckning. Prispengar minst det samma som i år. Vi kommer att söka SM till söndagens Nice distans.

En tävling som ligger perfekt i tiden ifall man vill ha ett långlopp innan Kalmar och Köpenhamn! Jag funderar på att ha detta som mitt A-lopp nästa år och kanske ställa upp i SM klassen. Säsongen skulle ändras en del om man jämför med hur den har sett ut de senaste åren men det hade varit roligt att köra sitt längsta lopp tidigt och sedan kunna köra lite kortare lopp resten utav säsongen! Men det är gott om tid att bestämma sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar