onsdag 12 september 2012

SM 2013

Efter en kort men mycket rolig semester i Tyskland känner jag att träningssuget verkligen är tillbaka! Igår startade jag min träning inför Bromölla maraton på riktigt och det blev 17,5 km i 4:28 tempo men det var jobbigt och jag har en del kvar! Jag märker att suget är tillbaka då jag sitter och tänker på tävlingar som är nästa år. Jag kommer till 99% inte köra någon Ironman-distans tävling nästa år då jag vill köra lite fler tävlingar. Jag kommer försöka få in 3 halv Ironman istället och en massa sprint och olympiska distanser. Jag är även lite sugen att köra SM på HIM men när jag satt och tänkte på SM började jag tänka på vart kommer det att hållas i Ironman distansen nästa år?

Ironman Kalmar sålde slut nästan direkt så det kan ju inte vara ett alternativ för SM kan ju inte arrangeras på en redan utsåld tävling! Då finns det ju egentligen bara Säter kvar som är en långdistanstävling (4km-120km-30km). Jag kan tänka mig att köra Säter nästa år ifall den får SM status men annars tittar jag på HIM tävlingar i Danmark och i Sverige.

Jag har även ett nytt cykelprojekt igång då min Sellehed kommer förvandlas från tempocykel till landsvägscykel. Jag har beställt det mesta vilket är ett nytt styre, växel/bromsreglage och lite kablar. Då jag har komponenter till en ny tempocykel kan det bli en ny under vintern.
Foto från cyklingen på Challenge Copenhagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar