onsdag 5 september 2012

Dags att köra igång igen!

Nu har det snart gått fyra veckor sedan Challenge Copenhagen och efter en tid med lite ostrukturerad träning är det dags att börja igen. Det brukar vara svårt att komma igång efter en lång säsong och så känns det även i år. Jag hade lite planer på att springa Markusloppet men det kommer jag inte att göra utan jag kommer att sikta på Bromölla maraton som går den 10 november. Då kommer jag att få tid att köra lite riktig löpträning vilket man oftast inte får då man ska försöka klämma in cykling och simning med. Målet i Bromölla blir att slå tiden från Köpenhamn och gå ner mot 2:55. Dock blir det ingen riktigt strikt träning utan en hel del innebandy, fotboll, mtb, orinetering osv nu när det är offseason. Jag tycker det är roligt att mixa upp träningen på hösten och vintern. Det gör att suget efter triathlon blir större sen när det är dags!

I proffsens värld är det en stor tävling på gång i helgen är det nämligen dags för VM i HIM. Starfältet är ruggigt starkt då många som tävlar på de olympiska distansen kommer att köra och många som ska vara med i Kona kommer också att köra! I startfältet hittar vi bland annat Craig Alexander som vann förra året, Michael Raelert som vunnit tävlingen två gånger (visserligen i Florida), Bevan Docherty som var med i OS och vann en HIM tävling tidigare i år då han slog ett starkt startfält, Tim O Donnel som är superstark på distansen, Andy Potts som förmodligen är först upp ur vattnet och Filip Osplay som även han är jätte stark på distansen och jag tycker att det är riktigt svårt att se någon solklar favorit dock hoppas jag på M Raelert.

Damernas tävling är även den stark kanske inte lika stark som herrarnas men det är många bra namn även här! Bland annat kommer Carfrae, Jodie Swallow, Corbin, Amanda Stevens och flera andra göra upp om titeln. Förmodligen kommer man att kunna följa tävlingen på : www.ironmanlive.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar