söndag 30 september 2012

Snart dags för VM!

Nu är det inte lång tid kvar tills det är Kona! Man märker det mest för att det just nu är ganska lugnt om proffsen de är och gör sina sista finslipningar innan Kona och de flesta har inte rest dit än men de börjar att röra på sig. Nu kommer ju inte Lance Armstrong att delta i år men det kommer fortfarande att bli en super tuff tävling för männen och jag hoppas att det blir Andreas Raelert år i år! Han har inte tävlat lika mycket i år som han gjorde förra året och en skada i våras satte stopp för den tidiga säsongen men det behöver inte vara någon nackdelen utan kanske till och med en fördel då han har vilat lite mer än vanligt. Macca kommer tillbaka och hans löpning var verkligen imponerande i Vm i Spanien. Jag börjar att få lite Hawaii nerver nu :-)

Dert bästa är nästan att live sändningen på internet brukar vara riktigt bra vilket gör det till en tävling man kan följa utan problem. Sändinngen brukar gå på www.ironmanlive.com

Min egen träning går bar och jag kommer försöka få till lite mer mtb cykling inför Kastberga duathlon men annars blir det Yddingeloppet och Bromölla maraton där dm är det verkliga målet och jag hoppas att jag slår min tid från Köpenhamn maraton.

Här är några bilder på ramar som jag funderar lite på inför 2013:


Det finns en hel del på marknaden men dessa ligger bäst till nu men det finns lite olika för- och nackdelar med de. Den översta har gömda bromsar bakom framgaffeln och under vevpartiet men folk verkar ha problem med hitta rätt broms till de. Den understa är mer lik Cervelo S5 i sin geometri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar