måndag 23 april 2012

Full fart hela helgen!

Veckan som gått har verkligen varit fylld med en massa roliga saker! Tanken var egentligen att ta det lite lugnare efter halvmaran i Köpenhamn men det slutade med 2 simpass, över 300 km på cykeln och 60 km löpning. Man ska inte glömma bort en massa jobb där jag undervisade nya brandmän i hur man agerar vid trafikolyckor. Anledningen till att veckan blev som det blev var egentligen en stor slump. Jag har tänkt att försöka fokusera mer på cyklingen nu eftersom det känns som om det är där jag kan tjäna tid ifall jag ska gå under 10 timmar på en Ironman. Min plan fungerade hur bra som helst tills det att jag var på väg hem från Malmö museum med Vilmer i fredags. När vi gick förbi Intersport på Södergatan såg jag att det stod löpband framför butiken så jag stannade upp och läste på en skylt att de skulle skänka 100 kr för varje kilometer som någon sprang på ett utav löpbanden. I stort sett bestämde jag mig på plats att ändra träningen lite och ta en långpass på fredagen (dagen innan Skrylleloppet).

Ett litet problem (cirka 11 kg) var att någon var tvungen att passa Vilmer så jag gick inom Hannas jobb och hon ställde upp (som vanligt) och gick hem tidigare så att jag skulle kunna få löpa. Det blev till slut 28 km på 122 minuter och jag var iklädd klubbens tröja för att göra lite reklam och speekern gjorde även reklam för http://www.malmo-triathlon.se/ under tiden jag sprang! Totalt blev det 5600 kr som min löpning gav BRIS då de dubblade summan för varje löpt km från 100 kr till 200 kr!

 Dagen efter var jag lite stel i benen och bestämde mig för att inte löpa 10 km i Skrylle utan att gå ner och löpa 5 km rundan istället. Det var nog smart gjort då jag hade lite känningar i ljumsken (igen). Men det blev ett stabilt lopp där jag gjorde första km på 3:30 och andra på 3:34 sen vände jag mig om och såg att jag var helt själv och kunde slå av på takten. Det blev till slut 18:52 och en seger i 5 km loppet. Hanna var nära att slå sitt personliga rekord med 50:06 på 10 km loppet och de som har sprungit Skrylle vet att det inte är en snabb bana!

Söndagen spenderades till stor del i cykelsadeln och det var första gången i år det var vindstilla eller så gott som vindstilla och det gav mig en härlig men lite blöt tur på 110 km och en bra snitthastighet på 33 km/h. Jag hoppas verkligen att jag kan fortsätta min träning så här då kommer det bli en bra och snabb sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar