torsdag 5 april 2012

April och mycket på gång!

Det är full fart i på alla fronter i mitt liv! Vilmer fyller 1 år imorgon och det är dags för kalas, jag ska snart hålla i en introduktionsutbildning för nya brandmän på jobb och träningen och en massa jobb med Heleneholms IF Tri Team fyller den tid som är över! Det är lite hektiskt men riktigt roligt! Cyklingen kommer igång mer och mer och det enda som saknas nu är de riktigt långa passen på 14-18 mil men de ska komma i år då jag missade de förra året och det fick jag lida för under Challenge Copenhagen. Men i år ska jag komma bättre förbered för cyklingen! Jag hoppas bara att det slutar blåsa så förskräckligt så man kan lägga av ett utav lagerna med kläder som man har på sig.

Min utmaning för april har startat helt ok och jag körde en löprunda på 20 km i söndags och sen intervaller 800-1000-1500-1500-1000-800-400 alla i 3:45 km/h. Sammanlagt har jag löpt 29 km sen första april.

Än har jag bara hunnit med ett simpass men det kommer bli fler!

Cyklingen är väl den delen där jag kommer behöva lägga ner mest tid för att klara men på 5 dagar har jag cyklat 140 km uppdelat på 3 turer. Det positiva har varit att alla turer har varit med en snitthastighet över 30 km/h och jag har tänkt lite att man borde kanske försöka få alla de 1100 km med en snitthastighet över 30 men jag vet inte om det blir lite mycket för man behöver de långsamma passen med!

Sedan kan man ju inte bli mer än imponerad utav Caroline Steffans cykeltid i IM Melbourne 4:35 och en sluttid på 8:34! Hon slog bland annat Miranda Carfrae med över 20 minuter! På herrernas sida vann Alexander efter en hård fight mot den nu 40 åriga Cam Brown! Nedan en liten film från löpningen!


Aprils utmaning:
Simning 1 pass
Löpning 29 km varav ett pass på över 20 km
cykling 140 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar