onsdag 11 april 2012

En rejäl svacka efter en lite hårdare helg.

Påsken har även den nu varit och det känns som om tiden bara flyger förbi och sommaren närmar sig och med den alla tävlingar! I fredags fyllde Vilmer 1 år så det var kalas med släktningar och allt gick hur bra som helst men det var en hel del att fixa innan men det var en glad liten kille som nu är 1 år gammal!

Under lördagen körde jag 20 km löpning som startade med snöfall och avslutades i strålande solsken. Jag hade haft lite ont i foten under fredagen och kände av foten under löpningen men det blev inte värre utav löpning vilket är skönt men jag känner fortfarande av den lite. Jag sprang i Malmö och när man försöker få till en lite längre runda i Malmö märker man verkligen hur litet Malmö är till ytan! Jag hade bestämt mig innan att ta det lugnt eftersom jag ska springa en halvmara i Köpenhamn på söndag. Utan att försöka springa fort så blev rundan så här:
4:32 i snitt och 135 i snittpuls är ju intressanta siffror inför kommande säsong!

I söndags var det dags för en lite längre cykelrunda och jag bestämde mig för att cykla ut till Sövde. Turen gick över Klågerup, Häckeberga, Blentarp och till slut Sövde! Det vare en riktigt skön runda med en underbar natur runt Häckeberga och en ordentlig stigning innan Blentarp. På vägen dit fick jag ihop 55 km vilket egentligen inte är för långt ifall man cykla dit sen när det är dags för Sövde träningen!
 Jag testade mitt nya tävlingsbakhjul och det är verkligen ett bra hjul! Jag måste bara hitta ett framhjul nu med! Turen blev till slut lite över 100 km och såg ut så här:
Helgens träning var verkligen bra dock mådde jag inte bra i måndags men valde att ändå cykla en runda på kvällen i regnet något som kanske inte var det smartaste då jag igår kände mig helt slut och jag mådde verkligen inte bra. Jag somnade nästan innan Vilmer och vaknade nästan tolv timmar senare mycket piggare dock är jag fortfarande lite trött i benen så det blir nog lite lugnare träning inför söndagens lopp där drömmen är att gå under 1:20 och en topp 75 plats är jag riktigt nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar