onsdag 4 januari 2012

Utmaningen avklarad!

Då var min löputmaning 50 dagar 500 km avklarad och till slut blev det 519 löpta km och då vilade jag den sista dagen! Så nu kan man säga att den första grunden till 2012:s säsong är lagd! 2012 ser ut att bli ett spännande år där huvudmålen förmodligen blir sub 10 i Challenge Copenhagen och sub 3/topp 100 i Köpenhamn marathon. Jag vill även köra Sövde igen och gärna lite snabbare än tidigare och försöka placera mig bättre än tidigare och blir det även klubbmästerskapet 2012 så vill jag verkligen gå bra på tävlingen.

Jag vet att jag måste förbättra min cykling en hel del då löpningen är mycket beroende på hur mycket cykeln tar utav en. Egentligen vill jag förbättra alla delar och jag ser ingen anledning till varför det inte skulle gå. Kan Crowie slå nytt pers på cyklingen med över 10 minuter i Kona ser jag ingen anledning till varför inte jag skulle kunna ta 15-20 minuter på min tid. Det blir även flera mindre tävlingar som Malmösimmet, Lundaloppet och jag tror även jag ska köra Nikes marathontest i Köpenhamn där de har tre lopp 10 km,15 km och 21 km innan maran med start i februari. Det kostar bara 280 dkk för alla lopp så det ser spännande ut! Sövde träningen är ett annat moment som jag ser framemot och hoppas på att det blir även i år.

Jag vill även tipsa om www.legendsoftriathlon.com där de har lagt avsnitt nr 2 med Erin Baker, som vanligt är det mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar