onsdag 25 januari 2012

Ofrivillig vila

Helgen som gick fick jag lite ofrivillig vila då jag blev sjuk på lördagsnatten och all mat åkte upp och så höll det på till middagstid på söndagen så simningen med klubben var bara att glömma. Annars tror jag att jag sov cirka 20 timmar under söndagen och sedan på måndagen var man tillbaka dock blev det träningsfritt vilket förmodligen behövdes.

Igår var vädret riktigt skönt så jag passade på att ta en löprunda till Lomma och det var hur skönt som helst!  Tempot var inte direkt skrämmande men 5:00 de första 8 km och sen 4:50 tempo hem. Tog det lite lugnt med tanke på att jag gjorde en halvmara veckan innan på 1:20:30 på löpbandet på jobb vilket har gett mig ett litet problem eller möjlighet beroende på hur man ser det.
Jag funderar på att köra brand SM på Göteborgsvarvet veckan innan Köpenhamns marathon. Jag undrar lite hur mycket ett stenhårt 21,1 km lopp sliter på en veckan innan maran. Jag tror att jag kan gå under 3 timmar på maran men jag skulle nog kunna prestera bättre ifall jag hoppar halvmaran veckan innan och bara fokuserar på maran. Men man skulle ju också kunna hoppa över maran och köra ett marathonlopp i höst istället. Jag har iaf en vecka på mig att bestämma om Göteborgsvarvet så jag får se hur det blir!

Jag har även inskaffat mig ett nytt tävlingslinne som jag har tänkt ha på visa utav löptävlingarna i år. Nu ska jag bara se om det går att få triathlon trycket på det så man vet att det är en triathlet som bär det och ingen renodlad löpare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar