lördag 14 januari 2012

Nu har säsongen börjat!

Nu känns det som om säsongen har börjat på allvar! Det blir ordentlig träning i alla tre grenar och det är skönt med lite variation efter min löputmaning. Det enda som är lite tråkigt är att cyklingen sker inomhus dels på trainern här hemma och sedan på en spinningcykel på jobb. Jag ska försöka ordna en cykel som jag kan cykla ute på då vädret faktiskt tillåter det! Min tempocykel står i trainern och jag skulle vilja ta ut den men mina växlingskablar fungerar inte ritkigt utan jag har 3 växlar och det räcker till trainern men ute vill jag ha lite mer variation. Men cykeln börjar få lite tävlingsform då mitt HED3 hjul hänger på vägen men mina nya pedaler är monterade men mitt nya vevparti vilar fortfarande bredvid. Jag hade tänkt köra på det gamla så länge det går eller iaf till april sen ska det nya på! Jag letar också efter ett nytt tävlingsframhjul och jag har främst tänkt på ett HED3 så min jakt går vidare!

Jag hade tänkt lägga upp ett foto på cykeln sen när allt nytt är monterat! Inom cykelindustrin är det lite nytt på gång med.Cervelo har blivit sålt och det är nu precis innan deras nya tempocykel P5 kommer. Det ska bli roligt att se hur P5 blir då P4 inte blev samma succé som P3 var/är. Det ryktas lite att det gamla
bromssystemet är på väg ut och att den ska vara utrustad med hydrauliska bromsar. Men vi får se i dagarna! Nu är det dags för lite old school!
Undrar var man gömde bromsen!

Dubbel disk

Big Mig! Indurain var lite större än dagens GC utmanare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar