måndag 19 september 2011

Vilse på Bulltofta!

Det skulle man kunna tro ifall man tittar på dagens löppass.Jag sprang helt fritt idag och det enda jag inte följde var de slingor som finns därute. Resultatet blev ett 12 km pass på cirka 55 minuter:
Det blev en hel del löpning utanför och bredvid de vanliga stigarna och jag kan lugnt säga att jag hittade flera trevliga och ganska svåra vägar att löpa på! Jag hade helt enkelt en riktigt roligt löppass där jag annars bara brukar transportera mig fram. Jag testade mina nya Puma Hakara idag och det var anledningen till att jag undvek de vanliga stigarna. Puma Hakara är en terrängsko med spikar och ser ut så här:


De går i klubbens färger! Det var första gången jag sprang i spikskor och jag blev positivt överraskad. Jag trodde att det skulle vara en ganska hård historia men det enda problemet var när det kom korta asfaltpartier eller det fanns större stenar på grusgångarna. Var man ute och löpte i "skogen" så var de helt underbara. De har ingen speciell dämpning men det behövs inte heller när det är mjukt där man löper! Det kändes som om man löpte med ett par tävlingsskor fastän man hade riktigt bra grepp ute i terrängen. Så mina 350 kr kan vara de bäst investerade kr jag har gjort i år!

Ifall man letar lite ute på Bulltofta hittar man roliga stigar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar