söndag 18 september 2011

Tävling med blandat resultat.

I lördags var det dags för familjen att åka till Skanör/Falsterbo för att springa 10 km. Tanken var att jag egentligen skulle springa halvmaran men eftersom jag har varit sjuk och krasslig i nästan tre veckor efter Challenge Copenhagen så bestämde jag mig för att "bara" löpa 10 km rundan istället.

Banan är en platt och snabb bana och en bana som man skulle kunna slå pr på men det ville sig inte riktigt. Jag var lite slarvig innan loppet och glömde min Garmin hemma så jag fick löpa loppet utan klocka vilket skulle vara svårare än jag trodde.

När starten gick var jag med i täten och efter 500 meter låg jag tvåa. Han som ledde såg stark ut så jag släppte ganska tidigt då jag tyckte det gick för fort men jag visste inte hur fort då jag som sagt var klocklös. Efter cirka 4 km var det en längre raksträcka jag vände mig då bakåt och såg att jag hade 1-200 meter bak till de som jagade. Här bestämde jag mig för att bara bevaka min placering och det gjorde jag utan problem. Jag kom i mål på andra plats och var nyfiken på min tid men blev ganska besviken när jag såg 38:35. Det är två minuter långsammare än vad jag har gjort de andra två 10 km loppen på i år. Kortfattat kan jag sammanfatta loppet med nöjd med min placering men inte med min tid. Men dagens prestation stod Hanna för som sprang personligt rekord och gick under 50 minuter för andra gången denna gången blev det 49:51 och ett nytt rekord!
Barnvakterna som förmodligen får jobba igen när det är dags för Yddingeloppet


Prisutdelning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar