onsdag 28 september 2011

Skogslöpning och cykel VM!

I helgen har jag varit i bokskogen med lilla familjen och löpt lite och sedan bara njutit i skogen. Både lördagen och söndagen bjöd på helt underbart väder och det var riktigt skönt att springa. Jag bestämde mig för att löpa 10 km rundan och köra på ganska hårt fastän det bara varit en dag mellan Eslöv-Malmö löpningen. I bokskogen (Torup) finns det olika slingor man kan springa och 10 km rundan har jag lite hatkärlek till. Det är en jättefin runda men den är ritkigt jobbig. Redan efter 1 km kommer den värsta backen och vill det sig illa sitter den backen i benen hela rundan. Höjdprofilen för 10km rundan ser ut så här:
Det bli med andra ord ryckig löpning under hela löpningen vilket gör att det är riktigt jobbigt! Jag körde med mina nya Puma Haraka och de är riktigt sköna även om spiken känns lite overkill när det är torrt och hårt. Jag löpte runt på 41:30 vilket jag är nöjd med och jag undrar ifall man skulle kunna springa under 40 på en träningsrunda. Nu har jag iaf en tid att försöka slå även om det kan bli svårt.

Söndagen spenderades i vårt kära grannland Danmark. Vi var fyra stycken som åkte över för att se på herrarnas linjelopp och det var verkligen kul! Det var mycket folk som var på plats ute vid Geels backe och det var en härlig stämning!
Det fanns en hel del ögongodis och bara det tycker jag är roligt! När man ser bilar med 10 cyklar på taket och man tänker på att cyklarna är mycket dyrare än vad bilen som transportera de är. Här kommer lite bilder
Många bekanta bilar var på plats!

Service depån





LOOK cyklarna är ingen vanlig syn tyvärr får de är riktigt fina! 



Loppet i sig blev tyvärr lite tråkigt med en stor klungan och där var Cav starkast precis som jag hade förutspått. Men britterna gjorde ett fint dragjobb och drog fram klungan nästan hela tiden. När man är på plats märker man hur fort de kommer och det är konstigt att det inte sker fler allvarliga olyckor när de susar förbi i 50 km/h. Som avslutning bjuder jag på de två bästa bilderna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar